Schumacher Manic - dwucylindrowy potwór.
Na wiosnę 2010 roku firma Schumacher zadziwia świat modelarzy samochodowych swoim najnowszym dzieckiem o nazwie Manic. Jest to monster truck w skali 1:8 , ale ma kilka rozwiązań technicznych które zostawią inne autka z tyłu.
Pierwszą innowacją jest dwucylindrowy silnik , o pojemności aż .36 (6 centymetrów sześciennych) . Ma dwa cylindry , pracujące naprzemiennie , o pojemności .18 (3 ccm) każdy . Firma Schumacher podeszła do tego pomysłu bardzo serio , konstruując silnik który nie tylko dysponuje potężnym momentem obrotowym, ale posiada łatwość regulacji i uruchamiania silnika jednocylindrowego . W zasadzie jedyną różnicą jest konieczność posiadania dwóch grzałek, do dwóch świec żarowych w dwóch cylindrach tego silnika, ale producent twierdzi, że jedną grzałką też da się go uruchomić.

Drugą ciekawostką są seryjne montowane kulkowe mechanizmy różnicowe, zarówno na przedniej jak i na tylnej osi, które są tak mocne że wytrzymują przekazywanie momentu obrotowego od wielkiego silnika na koła. Ponadto konstrukcja Manic'a jest bardzo lekka, zastosowano duże ilości aluminium, oraz laminaty włókna węglowego („carbon”), jak również napęd przedniej osi przy pomocy paska zębatego. Ciekawostką jest również zastosowanie dwóch hamulców, osobno na przednią i tylną oś, które skutecznie odciążają pasek napędowy przedniej osi, zwiększając jego żywotność.

Konstrukcja Manic'a jest wytrzymała, ale duży nacisk położono na prostotę obsługi. Do wymontowania mostów napędowych potrzeba odkręcić 5 tylko śrub i rozłączyć kilka złącz kulkowych. Podobnie wymiana paska napędzającego przednią oś, jest prosta i szybka, można to zrobić w kilka minut. Zbiornik paliwa o pojemności 125 centymetrów sześciennych wystarcza na dosyć długą jazdę, gdy jeździmy spokojnie, ale bardzo duży silnik potrafi go łatwo opróżniać gdy nie żałujemy gazu. Zawieszenie jest bardzo dobrze zestrojone , dając zarówno dobre trzymanie na asfalcie , oraz bardzo ładną jazdę w trudnym terenie. Oczywiście oferuje ono wszystkie regulacje, jakie zawieszenie powinno mieć.
Manic jest wyjątkowy, chyba pod każdym względem. Jego konstruktorzy nie sugerowali się rozwiązaniami innych, ale stworzyli bardzo nowatorskie podejście do autek spalinowych. Jest to autko, jakiego jeszcze nie było. Dwa cylindry - dwa razy większa frajda !
źródło: RC MODELSPORT