RC » Aktualności » Malujemy karoserię - część 1
Czynności, które mają sprawić, że nasz model może nie będzie dużo lepiej jeździł, ale znacznie lepiej wyglądał mogą zwłaszcza początkującym sprawić trochę problemów. Mam nadzieję, że poniższy artykuł pomoże w realizowaniu naszych planów.
Pierwszą, rzeczą, jaką musimy wiedzieć to, jaka karoseria i jakiej firmy będzie pasować do naszego samochodu. W tej sprawie odsyłam do informacji zawartych w instrukcjach i na stronach producentów samochodów i karoserii. Dodatkowa rzecz to zorientowanie się czy karoseria ma od zewnątrz naklejoną folię ochronną. To znacznie ułatwia malowanie chroniąc nam część wierzchnią przed przypadkowym ubrudzeniem. Opis poniższy zakłada, że właśnie taką karoserię posiadamy. Jeśli nie to trzeba uważać na wszelkie malowania pomocnicze flamastrem lub ołówkiem na karoserii oraz oczywiście na pobrudzenie farbami, którymi malujemy ją od środka. Co potrzebujemy:
Woda i płyn do zmywania lub do mycia okien, ołówek, ręcznik papierowy lub czystą szmatkę, dobrą taśmę do wyklejania maskowania powierzchni malowanej, skalpel lub podobny nóż, odpowiednia farbę do malowania Lexanu, wełnę stalową, pilniczek do paznokci, dobry, cienki niezmywalny flamaster, denaturat lub podobny rodzaj zmywacza, (taki, który nie zniszczy nam karoserii tak jak to robi rozpuszczalnik do farb).
Są dwie metody przygotowywania karoserii.
- najpierw malujemy potem wycinamy
- najpierw wycinamy potem malujemy.
Dla mniej doświadczonych i początkujących proponuję metodę drugą, która jest tylko poprzedzona wycinaniem karoserii a dalej wszystko robimy jak niżej.Przyjrzyj się jak ma być malowany spoiler i ewentualnie odetnij go od reszty karoserii. Zobacz czy nie ma jeszcze innych elementów do pomalowania jak na przykład płaty boczne spoilera. Oddziel elementy, które będziesz malował osobno.
Niezmywalnym flamastrem zaznacz miejsce gdzie wytniesz otwory na słupki oraz po bokach środek kół, centralne miejsce nadkola. Przy późniejszym wycinaniu nadkoli można posłużyć się stworzonym przez siebie wzorem wyciętym z grubej tektury, który pomoże nam w wycięciu czterech identycznych nadkoli. Można też użyć odpowiedniego cyrkla z ostrzem skalpelowym. Warto, aby wzór miał otwór w środku, co ułatwi dopasowanie do zaznaczenia. Wzór dobierz do rozmiaru używanych przez ciebie kół i opon.Na tym zakończymy pierwszy etap przygotowania karoserii do malowania. W kolejnej części zapoznamy się z przygotowaniem karoseri przed malowaniem.
Pierwszą, rzeczą, jaką musimy wiedzieć to, jaka karoseria i jakiej firmy będzie pasować do naszego samochodu. W tej sprawie odsyłam do informacji zawartych w instrukcjach i na stronach producentów samochodów i karoserii. Dodatkowa rzecz to zorientowanie się czy karoseria ma od zewnątrz naklejoną folię ochronną. To znacznie ułatwia malowanie chroniąc nam część wierzchnią przed przypadkowym ubrudzeniem. Opis poniższy zakłada, że właśnie taką karoserię posiadamy. Jeśli nie to trzeba uważać na wszelkie malowania pomocnicze flamastrem lub ołówkiem na karoserii oraz oczywiście na pobrudzenie farbami, którymi malujemy ją od środka. Co potrzebujemy:
Woda i płyn do zmywania lub do mycia okien, ołówek, ręcznik papierowy lub czystą szmatkę, dobrą taśmę do wyklejania maskowania powierzchni malowanej, skalpel lub podobny nóż, odpowiednia farbę do malowania Lexanu, wełnę stalową, pilniczek do paznokci, dobry, cienki niezmywalny flamaster, denaturat lub podobny rodzaj zmywacza, (taki, który nie zniszczy nam karoserii tak jak to robi rozpuszczalnik do farb).
- najpierw malujemy potem wycinamy
- najpierw wycinamy potem malujemy.
Dla mniej doświadczonych i początkujących proponuję metodę drugą, która jest tylko poprzedzona wycinaniem karoserii a dalej wszystko robimy jak niżej.Przyjrzyj się jak ma być malowany spoiler i ewentualnie odetnij go od reszty karoserii. Zobacz czy nie ma jeszcze innych elementów do pomalowania jak na przykład płaty boczne spoilera. Oddziel elementy, które będziesz malował osobno.
Niezmywalnym flamastrem zaznacz miejsce gdzie wytniesz otwory na słupki oraz po bokach środek kół, centralne miejsce nadkola. Przy późniejszym wycinaniu nadkoli można posłużyć się stworzonym przez siebie wzorem wyciętym z grubej tektury, który pomoże nam w wycięciu czterech identycznych nadkoli. Można też użyć odpowiedniego cyrkla z ostrzem skalpelowym. Warto, aby wzór miał otwór w środku, co ułatwi dopasowanie do zaznaczenia. Wzór dobierz do rozmiaru używanych przez ciebie kół i opon.Na tym zakończymy pierwszy etap przygotowania karoserii do malowania. W kolejnej części zapoznamy się z przygotowaniem karoseri przed malowaniem.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Malujemy karoserię - część 1
Podobne: Malujemy karoserię - część 1
Malowanie karoserii - część 3 ostatnia »
Malujemy karoserię - część 2 »
HPI Baja Endurance Challenge - 12h wyścig dla twardzieli »
Samoloty RC z napędem elektrycznym - piękno cichego napędu »
Podobne galerie: Malujemy karoserię - część 1
Rampage XT - benzynowy model 1:5 w wersji RTR »
Mistrzostwa Europy IC-8 Buggy 2011, czyli bagusy na torze »
Ground Pounder - monster truck ze skrętnymi 4 kołami »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter