RC » Aktualności » Rajdy modeli samochodów RC

Rajdy modeli samochodów RC
2010-07-03 - M. Kusiakiewicz Tagi: Modele RC, Zawody, Samochody RC, Off-road, On-road, Rajdy modeli
Rajdy Samochodowe mają całe rzesze kibiców którzy jeżdżą na poszczególne odcinki specjalne aby przez kilka sekund zobaczyć przejazd swojego faworyta.
W małej skali - 1:10 - również rozgrywane są klasyczne rajdy. Ogólne przepisy zaczerpnięto z oryginału. Natomiast sposób jazdy - w zależności od kraju i rozgrywanej ligi. W Polsce rozgrywa się zawody jednodniowe, na kilku odcinkach specjalnych. Steruje sie modelem z jednego miejsca. Ale np. w Czechach steruje sie modelem... biegnąc bezpośrednio za nim. Zróżnicowane odcinki specjalne, od prostych asfaltowych, do ciężkich szutrowych, z licznymi nawrotami, ostrymi zakrętami i wszystko to na drodze nie przekraczającej szerokości 1m !!!
Zasady jazdy już znamy. Czas na kilka słów o modelach. Modele to przeważnie konstrukcje firmy TAMIYA TB-01, TT-01 lub starsze podwozia HPI oraz Schumacher-a - wszystkie z napędem elektrycznym i w skali 1:10. Łączy je jeszcze jedno - wanienkowa konstrukcja pozwalająca na założenie od góry na całe podwozie tz. inner body, czyli pokrywy chroniącej elektronikę, silnik, zasilanie przed kurzem, błotem, kamykami i innym paskudztwem. Napęd stanowią silniki szczotkowe lub bezszczotkowe, a zasilanie to pakiety LI-PO, LI-FE (nowsze) lub starsze NI-MH, NI-CD. W zależności od konstrukcji silnika, tz. ilości zwoi na wirniku (silnik szczotkowy) lub stojanie (silnik bezszczotkowy) startujemy w klasie N lub WRC.
Całość zawodów rozpoczynamy od kontroli technicznej i postawienia modelu w parku maszyn. Kolejne przejazdy odcinków specjalnych kończą się w parku maszyn (bez możliwości napraw) lub przerwą techniczną z możliwością dłubania przy modelu (wymiana zasilania, zmiana przełożenia, wymiana opon itp.) Jak widzicie - świat dużych rajdów ma wiele wspólnego z małą skalą, a małe rajdy są coraz bardzie popularne.
W małej skali - 1:10 - również rozgrywane są klasyczne rajdy. Ogólne przepisy zaczerpnięto z oryginału. Natomiast sposób jazdy - w zależności od kraju i rozgrywanej ligi. W Polsce rozgrywa się zawody jednodniowe, na kilku odcinkach specjalnych. Steruje sie modelem z jednego miejsca. Ale np. w Czechach steruje sie modelem... biegnąc bezpośrednio za nim. Zróżnicowane odcinki specjalne, od prostych asfaltowych, do ciężkich szutrowych, z licznymi nawrotami, ostrymi zakrętami i wszystko to na drodze nie przekraczającej szerokości 1m !!!
Zasady jazdy już znamy. Czas na kilka słów o modelach. Modele to przeważnie konstrukcje firmy TAMIYA TB-01, TT-01 lub starsze podwozia HPI oraz Schumacher-a - wszystkie z napędem elektrycznym i w skali 1:10. Łączy je jeszcze jedno - wanienkowa konstrukcja pozwalająca na założenie od góry na całe podwozie tz. inner body, czyli pokrywy chroniącej elektronikę, silnik, zasilanie przed kurzem, błotem, kamykami i innym paskudztwem. Napęd stanowią silniki szczotkowe lub bezszczotkowe, a zasilanie to pakiety LI-PO, LI-FE (nowsze) lub starsze NI-MH, NI-CD. W zależności od konstrukcji silnika, tz. ilości zwoi na wirniku (silnik szczotkowy) lub stojanie (silnik bezszczotkowy) startujemy w klasie N lub WRC.
Całość zawodów rozpoczynamy od kontroli technicznej i postawienia modelu w parku maszyn. Kolejne przejazdy odcinków specjalnych kończą się w parku maszyn (bez możliwości napraw) lub przerwą techniczną z możliwością dłubania przy modelu (wymiana zasilania, zmiana przełożenia, wymiana opon itp.) Jak widzicie - świat dużych rajdów ma wiele wspólnego z małą skalą, a małe rajdy są coraz bardzie popularne.
źródło: RC Rally Brno
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajdy modeli samochodów RC
Podobne: Rajdy modeli samochodów RC




Podobne galerie: Rajdy modeli samochodów RC



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć