RC  »  Aktualności  »  Kyosho DRT - terenówka na każdą trasę.
Kyosho DRT - terenówka spalinowa 1:10

Kyosho DRT - terenówka na każdą trasę.

2010-07-18 - M. Kusiakiewicz     Tagi: Modele RC, Samochody RC, Off-road, Opisy, SCT, Katalog RC

Ten pojazd jest przedstawicielem nowego trendu stylistycznego - aut znanych pod nazwami desert truck lub trophy truck. Są to off-raodowe pojazdy jakby żywcem przeniesione z rajdu Paryż-Dakar na nasze podwórka. Proporcje wahaczy i kół tych aut są zbliżone do buggy, ale karoseria jest szeroka , przykrywa koła i wygląda troszkę bardziej jak SUV, niż jak klasyczny off-road.

Kyosho DRT - terenówka spalinowa 1:10Kyosho DRT - terenówka spalinowa 1:10
DRT jest autem w skali 1:10, powstałym na bazie klasycznych, sprawdzonych konstrukcji truggy w tej samej skali - Kyosho DBX i DST. Autko jest wyposażone w silnik GXR18 (3 ccm), napęd na 4 koła, trzy mechanizmy różnicowe, regulowane hamulce na przednią i tylną oś i amortyzatory big-bore o dużej objętości.
Kyosho DRT - terenówka spalinowa 1:10Kyosho DRT - terenówka spalinowa 1:10
Autko to jest skierowane raczej do początkujących kierowców, ze względu na swoją prostotę, uniwersalność i unifikację części. Prostota jest charakterystyczna dla wszystkich produktów Kyosho. Ale w tym autku zastosowano zawieszenie typu pivot-ball, którego niepozorny wygląd kryje bardzo duże możliwości regulacji kątów kół. Do tego mamy regulowaną zbieżność przedniej jaki i tylnej osi, różne punkty mocowania amortyzatorów, i do wieżyczek i do wahaczy. Regulowane są również hamulce - można ustawiać ich siłę osobno na przednią, jak i na tylną oś.
Seryjne ustawienia zawieszenia są, mimo dużego skoku kół, jakby troszkę za twarde, ale to autko ma śmigać równie dobrze w ternie jak i na asfalcie ! Jest to ciekawe, bardzo uniwersalne połączenie. Opony są z bieżnikiem, przypominającym troszkę bieżnik aut ulicznych, ale jest on dość gruby i głęboki, tak iż trakcja powinna być duża zarówno na sypkim piasku, ubitej ziemi i asfalcie. DRT jest przedstawicielem aut terenowych przystosowywanych do jazdy po asfalcie. Trudno jest zrozumieć tych którzy przerabiają typowe on-roady na auta terenowe … jest to trudne i rzadko daje dobre efekty.
Kyosho DRT - terenówka spalinowa 1:10Kyosho DRT - terenówka spalinowa 1:10
Ciekawostką konstrukcyjną jest duża unifikacja elementów - np. wahacze są zamienne przednie z tylnymi, elementy tłumiące w zderzakach również, przedni i tylny skid-plate, półosie, wszystkie cztery zwrotnice, wieżyczki i obudowy dyferencjałów również są identyczne. To pozwala mieć dużo mniej części zamiennych wożonych w zapasie, na wypadek awarii.
Kyosho DRT - terenówka spalinowa 1:10Kyosho DRT - terenówka spalinowa 1:10
W porównaniu do poprzedników zmieniono filtr powietrza, w którym zwiększono objętość gąbki, tak aby nawet częściowo zabrudzona nie tłumiła przepływu powietrza do silnika.

Niestety, mimo iż jest to autko dla początkujących w pudełku nie znajdziemy wiele. Osobno trzeba dokupić grzałkę do świec, butelkę do tankowania, oleje, paliwo. W zestawie jest autko z karoserią (wyciętą i pomalowaną) radio, komplet kluczy i instrukcja. Jednak polecam to autko jeśli ktoś szuka pierwszego pojazdu, jest to dobra, bardzo uniwersalna konstrukcja która da dużo zabawy wszędzie tam, gdzie da się tym autkiem wjechać. Nie musimy się za bardzo martwić czy będziemy jeździć po równym i przyczepnym asfalcie, czy w nierównym terenie, DRT będzie spisywał się świetnie w każdych warunkach.

Kyosho DRT - terenówka spalinowa 1:10Kyosho DRT - terenówka spalinowa 1:10
Kyosho DRT - terenówka spalinowa 1:10Kyosho DRT - terenówka spalinowa 1:10Kyosho DRT - terenówka spalinowa 1:10



źródło: RC MODELSPORT

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Kyosho DRT - terenówka na każdą trasę.